رییس دانشگاه علمی کاربردی قم در جمع خبرنگاران:
دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی در قم مشکل اشتغال ندارند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم، همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه دکتر محمدرضا فلاح با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفتوگو با خبرنگاران بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نگاه نسل سوم دانشگاهها، حدود ۷۰ درصد دروس مهارتی و کاربردی است و مباحث نظری در این دانشگاه تنها با توجه به نیاز رشته به دانشجویان ارائه میشود.
وی افزود: بر این اساس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر خلاف برخی دانشگاههای دیگر، مساله اشتغال برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل دغدغه خاصی نیست و حتی در مواردی دانشجویان همزمان با تحصیل با مهارتی که پیدا کردند، مشغول کار هستند و درآمد دارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با اشاره به لزوم توانمندسازی دانشجویان در مباحث اقتصادی، ادامه داد: تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی قم، ارتقا فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است و بر همین اساس تلاش میکنیم با ایجاد زیرساختهای لازم و شناسایی افراد مستعد، تعداد کارآفرینان موفق را افزایش دهیم.
دکتر فلاح تاکید کرد: زمانی که ما دانشجویان را از نظر مهارتهای اقتصادی توانمند تربیت کنیم و آنان مشغول بهکارگیری تعدادی از افراد در مسیر راهاندازی کسب و کار مورد نظر خود شوند و این روند به صورت شبکهای ادامه یابد، به مرور شاهد تحول در وضعیت اقتصادی استان و رونق کسب و کارها خواهیم بود.
گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۱ دانشجو دارد که یکهزار و ۵۲۱ نفر آنها در حال تحصیل و یکهزار و ۴۱۰ نفر نیز در شرف فارغ التحصیلی میباشند، همچنین در این میان یکهزار و ۲۲۶ نفر دانشجویان زن و یکهزار و ۷۰۵ نفر دانشجویان مردم هستند. از نظر مقطع تحصیلی نیز یکهزار و ۷۳۱ نفر در مقطع کاردانی و یکهزار و ۲۰۰ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل میکنند.
محمدرضا فلاح بیان کرد: در این طرح که اجرای آن با همکاری دستگاههای اجرایی و اصناف استان دنبال میشود، افراد شاغل در مشاغل مورد نظر همچون تعمیرکاران تلفن همراه بر اساس دورههای آموزشی که طی کردند و مهارتهای که فراگرفتهاند، رتبه بندی شده و مدرک صلاحیت حرفهای به آنها داده میشود.
وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در تقویت اعتماد مشتریان به اصناف، افزود: زمانی که افراد در هر صنفی دارای مدرک صلاحیت حرفهای که نشان دهنده تخصص در آن زمینه است، باشند؛ مراجعه مردم و مشتریان به آنان برای دریافت خدمت مورد نظرشان آسانتر میشود و مشتریان میتوانند اطمینان بیشتری نسبت به انجام هرچه بهتر و مطمئنتر کار خود داشته باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم ادامه داد: در ارائه مدرک صلاحیت حرفهای (که براساس مهارت فرد دریافت کننده آن درجات مختلفی دارد)، علاوه بر بحث تخصص و توانمندی در حوزه کاری به موضوعهای مهم دیگری همچون مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفهای نیز توجه میشود و این نکتهای مهم در تعامل هرچه بهتر عرضه کننده خدمت با دریافت کننده آن در بازار است.
گفتنی است در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نگاه نسل سوم دانشگاهها، حدود ۷۰ درصد دروس مهارتی و کاربردی است و مباحث نظری در این دانشگاه تنها با توجه به نیاز رشته به دانشجویان ارائه میشود.
بر این اساس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر خلاف برخی دانشگاههای دیگر، مساله اشتغال برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل دغدغه خاصی نیست و حتی در مواردی دانشجویان همزمان با تحصیل با مهارتی که پیدا کردند، مشغول کار هستند و درآمد دارند.

نظر شما :