ارایه دروس «مهارتهای مشترک» برای تسهیل ورود دانش آموختگان به بازارکار
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت : تمامی دورههای مقطع کارشناسی این دانشگاه با رویکرد دانش فنی روز دنیا و نیازهای منطقه ای بازنگری شده اند و از این پس دورههای مهندسی فناوری برای رشتههای فنی و دورههای کارشناسی حرفهای برای دورههای مدیریت ، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در مقطع کارشناسی در این دانشگاه اجرا میشوند.
دانشجویان در دوره های مهندسی فناوری قادر خواهند بود در زمینه های تحقیق طراحی ، نوآوری ، بهینه سازی ، اجرا و برنامه ریزی در بخش های فنی و همچنین در دوره های کارشناسی حرفه ای در زمینه های طراحی و توسعه فرآیندها ، مدل ها ، الگوها ، نظام های پشتیبان و پیاده سازی، بهینه سازی و ارزیابی آنها در جهت ارتقا حوزه های شغلی ایفای نقش نمایند.
وی اظهار داشت : نخستین پذیرش دورههای جدید مهندسی فناوری و کارشناسی حرفهای با ظرفیت حدود 105 هزار نفر در 1520 کد رشته محل در سراسر کشور اجرا میشوند که سهم دورههای مهندسی فناوری 45 درصد و دورههای کارشناسی حرفهای 55 درصد از این پذیرشهاست.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه شدن دروسی جهت تسهیل ورود و ارتباط دانش آموختگان با بازارکار به عنوان دروس مهارتهای مشترک را از ویژگیهای منحصر به فرد دورههای کارشناسی حرفهای و مهندسی فناوری دانست و افزود: حداقل 60 درصد آموزش این دورهها بصورت عملی و 40 درصد از آن به آموزش دانشکاربردی مرتبط اختصاص دارد.
وی تصریح کرد : طراحی درس"کاربینی"، "کارورزی یک" و "کارورزی2" برای نخستین بار و اجرای این دروس در "محیط واقعی کار" از دیگر ویژگیهای برجسته این دورههاست.
دکتر برزوئی افزود : با توجه به اینکه رشتههای مهندسی فناوری و کارشناسی حرفهای بر اساس نیاز آموزشی شرکتها ، کارخانهها و دستگاههای اجرایی تدوین شدهاند و با توجه به اینکه در نظام جدید آموزشهای علمی کاربردی ، دانش آموختگان هم به لحاظ دانشی و هم به صورت عملی شرایط محیط واقعی کار را درک میکنند لذا امکان اشتغال دانشآموختگان علمی کاربردی نسبت به سایر زیر نظامهای آموزش عالی بیشتر خواهد بود و انتظار داریم طی سالهای آتی با رشد چشمگیر اشتغال دانش آموختگان علمی کاربردی مواجه شویم.

نظر شما :